Regulamin
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG Fordek sp. z o.o. z siedzibą
w Pyskowicach (44-120)
ul. Jaworowa 26
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej: Regulamin) określa warunki świadczenia usług przez Usługodawcę, działających na rynku pod nazwą Fordek sp. z o.o.
- Regulamin spełnia wymagania dla regulaminu świadczenia Usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Regulamin stanowi integralną część umów zawieranych za pośrednictwem Portalu lub za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej podanego w Regulaminie, chyba że Strony zawarły odrębną umowę na piśmie.
- Stroną zawieranej umowy jest Usługodawca.
- Klient korzystający z Usług zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu, zapoznania się z informacją o zbieranych danych w zakładce „RODO”, a w wypadku zamówienia Usługi udziału w Wydarzeniu, Klient zobowiązany jest także do przestrzegania Warunków Uczestnictwa w danym Wydarzeniu.
- Pojęciom używanym w Regulaminie nadaje się następujące znaczenie:
- Klient – osoba korzystająca z usług oferowanych przez Usługodawcę;
- Portal – strona internetowa zarządzana przez Usługodawcę w ramach domeny fordek.pl wraz z wszystkimi subdomenami w ramach tejże strony internetowej;
- Usługodawca – Fordek sp. z o. o. z siedzibą w Pyskowicach (44-120) ul. Jaworowa 26 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy pod numerem KRS: 0000758112, NIP: 9691634515, REGON: 38181966700000, numer telefonu: +48534023780, adres e-mail: kontakt@fordek.pl
- Warunki Uczestnictwa – warunki uczestnictwa w danym Wydarzeniu organizowanym przez Usługodawcę.
- Wydarzenie – Usługa w postaci szkolenia, warsztatów, kongresu albo inne wydarzenie organizowane przez Usługodawcę.
- Usługa – każda usługa, świadczona przez Usługodawcę na którą Klient może złożyć Zamówienie za pośrednictwem formularza udostępnionego w ramach Portalu lub za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej podanego w Regulaminie, w tym Usługi świadczone drogą elektroniczną, z wyłączeniem usług, których świadczenie określa odrębna umowa zawarta na piśmie.
- Zamówienie/Zapisanie się – zamówienie na Usługę, składane przez Klienta za pośrednictwem Portalu lub poczty elektronicznej.
Rodzaj i zakres Usług świadczonych drogą elektroniczną
- Usługi świadczone przez Usługodawcę drogą elektroniczną na rzecz Klientów za pośrednictwem Portalu obejmują:
- usługę formularza umożliwiającego składanie Zamówienia na Usługę Newsletter, w ramach której na podany adres poczty elektronicznej dostarczane są informacje handlowe, w tym specjalne oferty i promocje, jak również informacje o innych akcjach prowadzonych przez Usługodawcę.
- usługę formularza służącego do składania Zamówienia/Zapisanie się na udział w Wydarzeniu,
- Uzyskanie dostępu do pewnych Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z obowiązkiem zapłaty, co wynika z informacji uwidocznionych w ramach Portalu.
Zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym
- W ramach korzystania z Portalu niedozwolone jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym, w tym:
- informacji i danych spreparowanych w sposób stwarzający ryzyko naruszenia bezpieczeństwa informatycznego lub stabilności Portalu;
- innych informacji i danych naruszających obowiązujące przepisy prawa.
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Portalem
- Warunkiem technicznym korzystania z Portalu, jest posiadanie urządzenia z dostępem do sieci Internet wyposażonego w przeglądarkę internetową w najnowszej udostępnionej wersji.
- Usługodawca dokłada starań, aby Portal wyświetlał się prawidłowo na wszystkich dostępnych na rynku przeglądarkach internetowych, nie mniej Usługodawca zastrzega, iż nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe wyświetlanie się zawartości Portalu z przyczyn niezależnych od Usługodawcy, a w szczególności z przyczyn leżących po stronie dostawcy danej przeglądarki internetowej albo z przyczyn leżących po stronie Klienta.
Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług drogą elektroniczną
- Umowa o świadczenie Usługi zostaje zawarta z chwilą wysłania przez Klienta formularza Zamówienia/Zapisania się z wykorzystaniem przycisku „Zapisz się” z zastrzeżeniem, że umowa na świadczenie Usługi Newslettera zostaje zawarta z chwilą wysłania przez Klienta formularza Zamówienia z wykorzystaniem przycisku „Subskrybuj”.
- Klient przyjmuje do wiadomości, że złożenie zamówienia na Usługę Newslettera oznacza zgodę na otrzymywanie informacji handlowych zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych może być cofnięta w każdym czasie poprzez złożenie stosownego oświadczenia za pośrednictwem udostępnionej w tym celu opcji albo poprzez przesłanie oświadczenia o cofnięciu zgody na podany przez Usługodawcę adres e-mail. Zamówienie na Usługę Newslettera zostaje anulowane z chwilą otrzymania powyższego oświadczenia przez Usługodawcę.
Składanie i realizacja Zamówień
- Zamówienia/Zapisania się w ramach Portalu można składać z wykorzystaniem udostępnionego formularza. W celu złożenia Zamówienia/Zapisania się za pośrednictwem Portalu należy postępować zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.
- W wypadku Zamówienia na udział w Wydarzeniu Klient zobowiązany jest do akceptacji warunków Regulaminu oraz Warunków Uczestnictwa w danych Wydarzeniu oraz Usług Newslettera, które zostaną mu udostępnione w trakcie składania Zamówienia. Brak zgody Klienta na podane mu do wiadomości warunki Regulaminu lub Warunki Uczestnictwa uprawnia Usługodawcę do odmowy zawarcia umowy.
- Umowa na wykonanie złożonego Zamówienia na udział w Wydarzeniu zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail.
- Klient przyjmuje do wiadomości, że przyjęcie Zamówienia na udział w Wydarzeniu wiąże się z obowiązkiem zapłaty zgodnie z ofertą Usługodawcy podaną do wiadomości Klienta w ramach Portalu lub w inny sposób.
- W wypadku braku zapłaty w terminie Usługodawca zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy zawartej w celu wykonania Zamówienia na udział w Wydarzeniu bez zachowania okresu wypowiedzenia.
- Klient może dokonać rezygnacji z udziału w danym Wydarzeniu zgodnie z podanymi mu do wiadomości Warunkami uczestnictwa w Wydarzeniu.
- O ile Strony nie umówiły się inaczej, Klient może anulować Zamówienie na Usługę świadczoną drogą elektroniczną.
- Ceny podane w ramach Portalu są cenami brutto.
- Ceny promocyjne i udzielone rabaty dotyczą wyłącznie indywidualnej oferty złożonej Klientowi przez Usługodawcę.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Usługi lub zawarcia umowy gdy z przyczyn niezależnych od Usługodawcy dana Usługa nie jest już dostępna w ofercie albo jej realizacja w rozsądnym terminie nie będzie możliwa lub w związku z niewystarczającą liczbą chętnych na daną Usługę.
- Klient może w ramach złożonego Zamówienia/Zapisania się otrzymać fakturę dla danego Zamówienia/Zapisania się. W celu otrzymania faktury Klient winien podać dane niezbędne do wystawienia faktury. O ile Strony nie umówią się inaczej, termin płatności w ramach złożonego Zamówienia wynosi 7 dni licząc od dnia wystawienia faktury.
- Klient może wyrazić zgodę na wystawienie faktury w formie elektronicznej.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi, pomyłki w dokumentach sprzedaży dotyczące danych płatnika (nazwa, adres, NIP) korygujemy akceptując noty korygujące wystawiane przez Klienta.
Prawo odstąpienia od zawartej umowy
- Ilekroć w regulaminie jest mowa o konsumencie (dalej: Konsument), należy przez to rozumieć Klienta będącego osobą fizyczną dokonującą z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową Klienta (art. 221 Kodeksu Cywilnego). Przepisy dotyczące konsumenta stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Zgodnie z obowiązującym prawem Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem obowiązku poniesienia kosztów określonych w Regulaminie.
- W przypadku świadczonej Usługi bieg terminu do odstąpienia od umowy tj. z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail.
- W celu wykonania uprawnienia o odstąpieniu od umowy Konsument winien złożyć Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy, które może być złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Wzór takiego formularza dostępny jest pod adresem URL: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2014/82771 (wymagany jest program do odczytywania dokumentów w formacie PDF, np. Adobe Acrobat Reader). Skorzystanie z tego wzoru nie jest obowiązkowe.
- Konsument może złożyć oświadczenie o rozwiązaniu umowy/odstąpieniu od umowy z wykorzystaniem danych Usługodawcy podanych w Regulaminie, wysyłając stosowne pismo listownie lub na podany adres poczty elektronicznej.
- Informuje się Konsumenta, że zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy w odniesieniu do umowy o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni lub w części Usługę związaną z organizowanym Wydarzeniem, za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy
Postępowanie reklamacyjne
- Reklamacje mogą być zgłaszane przez Klienta, w tym Konsumenta z wykorzystaniem danych kontaktowych Usługodawcy podanych w Regulaminie, poprzez wysłanie pisma listownie lub na adres poczty elektronicznej Usługodawcy.
- Reklamacja powinna zawierać dane kontaktowe osoby składającej reklamację, wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania.
- Usługodawca udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania z wykorzystaniem danych kontaktowych podanych przez Klienta.
Sposoby pozasądowego rozwiązywania sporów
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń m.in. w następujący sposób:- zwracając się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
- zwracając się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Usługodawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Usługodawcą zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem http: //www.uokik.gov.pl.
Ochrona danych osobowych
- Niżej wymienieni przedsiębiorcy administrują danymi osobowymi Klienta:
- Fordek sp. z o. o. z siedzibą w Pyskowicach przy ulicy Jaworowej 26 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy pod numerem KRS: 0000758112, NIP: 9691634515, REGON: 38181966700000
- Na podstawie art. 27 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), zwanego dalej RODO ww. administrator ustala cele i sposoby przetwarzania danych Klienta.
- Administrator Fordek sp. z o. o. z siedzibą w Pyskowicach przy ulicy Jaworowej 26 ponosi odpowiedzialność za wypełnienie obowiązków wynikających z RODO.
- Zasady przetwarzania zbieranych danych osobowych oraz pouczenie o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą zostały opisane w zakładce „RODO”.
Polityka prywatności
Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w naszej firmie.
Zmiana Regulaminu
- Regulamin został opublikowany na Portalu w dniu 16 listopada 2018 r., a zaktualizowany 1 stycznia 2024r.
- Usługodawca może zmienić Regulamin w każdym czasie z ważnych powodów, którymi są w szczególności:
- konieczność dostosowania postanowień Regulaminu do powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
- wydanie orzeczenia lub decyzji, mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu,
- wprowadzenie nowych funkcjonalności Portalu,
- zapobieganie naruszeniom prawa lub naruszeniom Regulaminu;
- usunięcie niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych;
- przekształcenie formy prawnej działalności Usługodawcy, zmiana w zakresie nazwy (firmy) Usługodawcy, zmiana w zakresie innych danych rejestrowych, numerów identyfikacyjnych, danych adresowych, adresu URL, adresu e-mail lub numeru telefonu wskazanego w Regulaminie.
- O zmianie Regulaminu Usługodawca ogłasza w ramach Portalu oraz w miarę możności informuje Klienta na podany adres e-mail.
- Zmiana Regulaminu nie ma wpływu na prawa i obowiązki Stron, w tym warunki umowy zawartej przed datą ogłoszenia o zmianie Regulaminu.
Pozostałe informacje przeznaczone dla Klientów
- Regulamin zostaje udostępniony nieodpłatnie w ramach Portalu, a na żądanie Klienta w wersji elektronicznej (format PDF) w celu umożliwienia Klientowi jego przechowywania, odtwarzania i utrwalenia treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
- Wszelkie spory związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy zawieranej na odległość, a w szczególności świadczonych Usług oraz złożonych Zamówień, poddaje się pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego, właściwego dla siedziby Usługodawcy, za wyjątkiem sporów z udziałem Konsumentów.